21.Yüzyıl teknoloji çağında,insanlar gerçek Dünya'dan kopuk bir şekilde zamanının birçoğunu sosyal medyada yapay gerçeklik ile harcıyor.
We Are Social ve Meltwater'ın "Ocak 2023 Dijital Dünya" raporuna göre, Türkiye'de toplam nüfusun yüzde 73,1'i sosyal medya kullanıyor.
Raporuna göreTürkiye'de,2022 verilerine göre sosyal medya kullananların yaklaşık sayısı son bir yılda 69 milyondan 62 milyona geriledi.
Türkiye'de toplam nüfusun yüzde 73,1'i sosyal medya kullanıyor. 2022 yılı Ocak ayında sosyal medya kullananların oranı yüzde 80,8'di. Söz konusu oranlar 85 milyonluk Türkiye nüfusu içinde yorumlandığında yaklaşık 7 milyon kişiye karşılık geliyor.
Türkiye'de yaşayan halkların en fazla ilgi gösterdikleri sosyal medya platformu 57,9 milyon kullanıcısı olan Youtube oldu.
Facebook 32,8 milyon, Tiktok 29,86 milyon, Twitter 18,55 milyon, Messenger 15,75 milyon, Snapchat 14,8 milyon, Linkedin ise 13 milyon kullanıcı sayısına sahip.
1 yıl içersind Facebook 1,6 milyon, Mesenger 1 milyon 50 bin, Youtube ise 500 bin kullanıcı kaybetti.
2022 yılında en fazla kullanıcı kaybı 1 yılda 4,2 milyon kullanıcısını kaybeden Linkedin'i 3,5 milyon kullanıcı kaybıyla Instagram takip etti.